Wiele osób myślało, że tak ma być. Minecraft po 11 latach naprawił ten błąd
Błąd, którego wyeliminowanie zaskoczyło sporą część graczy Minecrafta.
Minecraft trafił w ręce graczy już sporo czasu temu. Rozgrywka nie jest w pełni pozbawiona błędów, jednak nigdy nie przeszkadzały one w rozgrywce, chyba że skupi się na wersji Bedrock, której problemy potrafią doprowadzić do szaleństwa.
Tym razem jednak mowa o bugu, który doskwierał Minecraftowi od naprawdę dawna. To jeden z tych błędów, w przypadku których gracze zaczynają zastanawiać się, czy tak po prostu miało być.
Bug z portalem do Netheru
Użytkownik o nicku SigmaHold podzielił się filmikiem, które pokazuje porównanie tego, jak wyglądało wejście do Netheru przez ostatnie lata, a jak wygląda w aktualizacji 1.20 Pre-release 1. Chodzi o efekt przenoszenia się przez portal, który pokazywany był nie tylko przy wejściu, ale również pojawieniu się po drugiej stronie.
Trzeba przyznać, że efekt, który zaczynał się nasilać po wejściu do Netheru, jest nieco problematyczny – utrudnia widoczność, a na dodatek może zmylić, sugerując, że gracz zaraz wróci na drugą stronę.
Nie wiedziałem, że to błąd. Przez cały czas myślałem, że po prostu portal wyśle mnie z powrotem, jeśli się nie ruszę.
Bug znajdował się w grze przez ponad 10 lat, pojawiając się po raz pierwszy w wersji 1.3.1 z wieloma innymi błędami. W wersji 1.20 Pre-release 1 można zauważyć znacznie łagodniejszą animację, która wręcz sygnalizuje, że teleportacja została zakończona.
Gracze, którzy komentują pokazaną zmianę, piszą, że od zawsze myśleli, że tak po prostu powinno być. Ogromna część komentujących jest zadowolona ze zmiany, jednocześnie żartobliwie pisząc, że jest to koniec pewnej ery.