Rainbow Six Siege będzie za darmo? Twórcy ujawniają, co stoi na przeszkodzie zmiany modelu na Free2Play
Ubisoft ujawnił, że nie miałby nic przeciwko, aby Rainbow Six: Siege stał się grą free to play, ale najpierw chcą znaleźć rozwiązanie dla osób smurfujących
W wywiadzie dla PC Gamer dyrektor R6 – Leroy Athanassoff – twierdził, że większość zespołu zgadza się na przejście na free to play, ale główną przeszkodą jest obecność smurfów w grze.
Smurfing w Rainbow Six: Siege
Smurfing to termin, określający osoby, które mają większe doświadczenie i umiejętności przez granie na swoich main kontach, ale jednocześnie kupują nowe konta, aby grać przeciwko mniej doświadczonym lub początkującym graczom. Taka taktyka jest powszechna w grach takich jak Overwatch, CS:GO, League of Legends.
Athanassoff powiedział, że cena Rainbow Six nie zależy od niego ani od żadnego zespołu deweloperów, ale jest parę przeszkód, które uniemożliwiają przejście gry na darmową.
Dodał, że jednym z największych problemów, nad którymi pracowali twórcy, było znalezienie sposobu na ograniczenie smurfingu.
Aby gra była dobra i odniosła sukces jako free to play potrzebuje kilku konkretnych usprawnień.
Obecna sytuacja Rainbow Six jest podobna do tej w Overwatch, ponieważ gracze nie są banowani za posiadanie wielu kont, o ile nie ma dowodów na udostępnianie/handel kontami.
Athanassoff powiedział, że smurfing tworzy niesprawiedliwe środowisko gry, dlatego zespół stara się wyeliminować go w jak największym stopniu przed rozważeniem wprowadzenia systemu F2P.
ZOBACZ – Planowane zmiany Clash i Amaru w Rainbow Six Siege. Nowe reworki na horyzoncie
Ubisoft ma nawet własny zespół, który koncentruje się na zachowaniu graczy, którzy obecnie próbują wymyślić nowe rozwiązania, które sprawiłyby, że smurfowanie nie stanowiłoby większego problemu.
Athanassoff powiedział:
Dla nas ważne jest, abyśmy jak najszybciej dowiedzieli się, że gracz ma wysokie umiejętności w sprawach, które mają znaczenie. Problem polega na tym, że możesz rozegrać określoną liczbę meczów z graczami z Copperu, gdy jesteś Diamentem.
Rainbow Six korzysta z MMR – systemu, który wykorzystuje wskaźnik wygranych gracza, aby określić jego pozycję przy pierwszym dołączeniu do gry. Niektóre smurfy celowo przegrywają gry, kiedy po raz pierwszy zaczynają na swoim koncie, aby upaść najniżej jak to możliwe, a następnie wspiąć się w rankingu, przechodząc przez najniższe dywizje.
Athanassoff powiedział, że Ubisoft eksperymentuje ze sposobami lepszej identyfikacji potencjalnych smurfów, biorąc pod uwagę więcej statystyk, aby lepiej reagować na różnice umiejętności.
Gra już teraz wymaga dwupoziomowej autoryzacji, aby gracz mógł dołączyć do kolejki rankingowej, ale Athanassoff nie wspomniał o żadnych innych usprawnieniach w autoryzacji, które zespół brałby pod uwagę.
Wychodzi na to, że twórcy ciągle walczą ze smurfującymi graczami i jeśli Siege będzie w stanie ich poskromić, gracze z pewnością zobaczą grę w modelu free to play.