Planowane zmiany Clash i Amaru w Rainbow Six Siege. Nowe reworki na horyzoncie
Twórcy podzielili się informacjami na temat planowanych zmian Amaru i Clash. Co jest z nimi nie tak i kiedy gracze mogą spodziewać się zmian?
W 5 i 6 roku gry Rainbow Six Siege Ubisoft postanowił skupić się na poprawianiu operatorów będących już w grze zamiast dodawaniu nowych. Tachanka ma być pierwszym efektem obranej ścieżki.
Co jest nie tak z Clash?
W udzielonym wywiadzie podczas Six Invitational 2020, turnieju profesjonalnych rozgrywek Rainbow Six Siege, Leroy Athanassoff, główny projektant gry, wypowiedział się na temat Clash i tego, że naprawdę potrzebuje ona znaczących zmian:
Clash jest naprawdę problematyczna i jest jednym z pierwszych kandydatów do reworka, ponieważ mamy w tym momencie straszne problemy z tarczami w grze. Są one bardzo irytujące.
Reklama
Gracze jednogłośnie twierdzą, że tarcze są denerwujące, ale Clash jest jeszcze bardziej specyficznym przypadkiem. W przeciwieństwie do Montagne i jego wyłącznie defensywnej tarczy Clash może spowalniać przeciwników swoimi paralizatorami. Walka z Clash przypomina próbę uderzenia ściany, która znajduje się za kałużą rozlanej smoły.
ZOBACZ – Kary dla publiczności CS:GO za podpowiadanie graczom podczas meczów na IEM Katowice
Kiedy Ubisoft wydawał operatorkę w 2018 roku, miała ona być wspierającym, który większość czasu spędza za swoją tarczą, osłaniając drużynę i rażąc przeciwników zamiast strzelać. Kiedy chciała dołączyć do walki, musiała znaleźć bezpieczne miejsce na odłożenie swojej tarczy.
Kiedy zaczęły się problemy Clash?
Starting to get a hold on the whole 360 clash thing.
by inRainbow6
Problem pojawił się, kiedy gracze szybko odkryli inny sposób na granie Clash. Przedstawia on agresywną strategię, która wykorzystuje animację chowania tarczy i wyciągania broni. Aby obejść chwilę podatności na strzały, gracze wykonują szybki obrót, aby tarcza, która odkładana jest na plecy, zaczęła blokować pociski, póki gracz nie będzie gotowy do oddania strzałów.
Taktyka ta wprowadza wielu graczy w frustrację i sprawiła ona, że Clash jest jednym z najbardziej banowanych operatorów po stronie obrońców.
Athanassoff podzielił się przemyśleniami graczy na temat operatorki:
Dużo ludzi narzeka na granie przeciwko Clash, ale nawet samo granie operatorką nie jest ciekawe. Jest to wystarczający powód, aby była ona naprawdę dobrym kandydatem do reworku.
Poza wspomnieniem, że miałby on nastąpić podczas 5 czy 6 roku, nie powiedział nic więcej w temacie przybliżonej daty.
Kto poza Clash miałby dostać aktualizację?
Jeszcze innym operatorem, który jest na celowniku Ubi według kolejnego głównego projektanta gry, Jean-Baptise Halle, jest Amaru. Mimo że jest ona jednym z najnowszych operatorów w grze, znajduje się ona w gronie najgorszych operatorów. Sam proces wystrzelenia jej haku jest tak głośny i czasochłonny, że w momencie użycia go w celu, do którego był zaprojektowany, częściej zabije operatorkę niż jej pomoże.
Halle wyraźnie wyraził swoje niezadowolenie z aktualnego balansu haka operatorki:
Myślę, że byliśmy trochę zbyt konserwatywni, kiedy wypuściliśmy Amaru. Obawialiśmy się, że operatorka będzie w stanie za szybko dostać się do pokoju, ostatecznie powalając wszystkich. Zdecydowanie uważamy, że jest sposób, aby dać zabłysnąć operatorce i „ukarać” ją nieco mniej za użycie jej haka.
ZOBACZ – Doskonałe zagranie w CS:GO. Duńczyk zmylił swojego przeciwnika
Pod wieloma względami rozwiązania problemów Amaru można znaleźć w nowym obrońcy Oryxie, który może wspinać się przez luki lub zwisać z krawędzi w celu przeprowadzenia zwiadu. Ma te same słabości co Amaru, tyle że jego wspinaczka jest cicha i pozwala mu zaskoczyć atakujących. Halle powiedział, że nie ma oficjalnych widełek czasowych, kiedy można spodziewać się wspomnianych zmian, ale jest to coś, nad czym teraz pracuje zespół balansujący grę.