Nie uwierzycie, ile tak naprawdę kosztowało logo Nike. Kwota może naprawdę zaskoczyć
Zastanawialiście się kiedyś, jak drogie mogło być oficjalne logo Nike, które teraz jest tak znane?
To naprawdę ciekawy temat, bo okazuje się, że logo w tamtych czasach kosztowało praktycznie grosze. A Nike to przecież firma, która jest znana na cały świat i zaraz obok Adidasa jest najpopularniejszą marką sportową na świecie.
Ale wiadomo, że nie od razu Rzym zbudowano. Tak więc można się było spodziewać, że logo wcale nie było jakieś drogie, zwłaszcza gdy firma dopiero zaczyna swoją „karierę”.
Ile kosztowało logo Nike?
Logo Nike jest zdecydowanie jedno z najbardziej rozpoznawalnych na całym świecie. Trudno znaleźć kogoś, kto rzeczywiście nie kojarzy charakterystycznego ptaszka. Okazuje się jednak, że jest to jeden z najtańszych „produktów” tej marki.
Popularne i znane na całym świecie zostało zaprojektowane bowiem przez studentkę grafiki Carolyn Davidson w 1971 roku. Ile za to zarobiła? Zaledwie 35 dolarów. Serio. W przeliczeniu na złotówki wychodzi to niecałe 150 zł, dokładnie 147.
Można by powiedzieć, że są to same grosze w porównaniu do tego, ile teraz Nike zarabia. Na szczęście artystka nie została zapomniana, bowiem firma do tej pory przekazała jej akcje z loga w wysokości około 1 miliona dolarów. Co więcej, Carolyn Davidson otrzymała również w prezencie statuetki loga Nike wykonane z diamentu i złota.