Które zaklęcia w Minecrafcie są najrzadziej używane przez graczy?
Zaklęcia z Minecrafta, których gracze praktycznie nie używają.
Zaklinanie jest jedną z podstawowych mechanik rozgrywki, która pozwala na wzmacnianie swojego ekwipunku. Ulepszyć można zarówno zbroję, jak i bronie oraz narzędzia. Gracze mogą aplikować enchanty, zarówno bezpośrednio na przeznaczonym do tego stole, jak i nakładać je przy pomocy książek.
Można wyróżnić wiele zaklęć, które są uznawane za niezbędne, a gracze tworzący swój ekwipunek praktycznie zawsze dążą do tego, aby je zdobyć. W grze znajduje się jednak równie sporo enchantów, które przez wielu są uznawane za bezużyteczne. O których z nich mowa?
5 często pomijanych zaklęć w Minecrafcie
Respiration
Respiration to zaklęcie, które może zostać nałożone na hełm i pozwala na dłuższe przebywanie pod wodą bez potrzeby wynurzania się na powierzchnię. Każdy poziom wydłuża czas, który gracz może spędzić pod taflą wody o 15 sekund.
Większość graczy nie potrzebuje tego enchantu, o ile nie planuje budowania podwodnej bazy lub nie wybiera się do oceanicznego monumentu, a sama gra oferuje dużo innych sposobów na wykonywanie czynności pod wodą (conduit lub mikstury).
Nadchodzące aktualizacje 1.17 oraz 1.18 mogą w tej kwestii sporo zmienić ze względu na nowe występujące pod ziemią zbiorniki wodne i surowce, które będzie można w nich znaleźć.
Bane of Arthropods
Zaklęcie Bane of Arthropods można nałożyć na miecz lub siekierę i sprawia ono, że gracz zadaje dodatkowe obrażenia pająkom, jaskiniowym pająkom, silverfishom, endermite’om i pszczołom. Z racji, że tego enchantu nie można nałożyć jednocześnie z zaklęciami takimi, jak Sharpness czy Smite, jest ono praktycznie bezużyteczne.
Z racji, że noszenie kilku broni, które zmieniałoby się zależnie od tego, z którym mobem się walczy, nie ma większego sensu, gracze wolą używać bardziej uniwersalnych zaklęć takich, jak wymienione wcześniej Sharpness czy Smite.
ZOBACZ – Dlaczego twórcy Minecrafta byli zmuszeni do podzielenia nadchodzącej aktualizacji gór i jaskiń?
Curse of Binding
Curse of Binding jest jednym z nielicznych negatywnych zaklęć i sprawia, że nałożony na gracza element zbroi nie może zostać ściągnięty. Jedyną opcją na pozbycie się takiego pancerza jest śmierć lub poczekanie, aż zostanie on zniszczony.
Blast Protection
W Minecrafcie można wyróżnić kilka rodzajów zaklęcia protekcji, jednak gracz może nałożyć na jeden element pancerza wyłącznie jeden typ tego zaklęcia. Sytuacja wygląda podobnie, jak w przypadku wspomnianego już Bane of Arthropods.
Gracze wolą użyć bardziej uniwersalnego Protection, niż korzystać z odporności, która chroni wyłącznie przed wybuchami, mające w Minecrafcie miejsce stosunkowo rzadko.
Frost Walker
Wielu graczy uznaje zaklęcie Frost Walker nie tylko jako najbardziej bezużyteczne, ale również denerwujące. Może ono zostać nałożone na buty i sprawia, że woda w pobliżu gracza zmienia się w lód.
Zaklęcie może znacząco utrudnić zbieranie plonów i przeszkadzać podczas eksploracji świata. W zdecydowanej większości przypadków dużo lepszym rozwiązaniem na pokonanie oceanu będzie wytworzenie łódki.
Frost Walker wyklucza również użycie znacznie częściej wybieranego przez graczy zaklęcia Depth Strider, które zwiększa prędkość poruszania się po dnie zbiornika wodnego.