Integracja Pokemon GO z Pokemon HOME już dostępna. Na czym polega i jak z niej korzystać?
Zapowiadana funkcja przesyłania Pokemonów została wprowadzona do gry.
Jakiś czas temu pojawił się artykuł informujący o tym, że do Pokemon GO trafi możliwość wysyłania stworków na swoje konto Nintendo (zobacz: Integracja Pokemon GO z Pokemon HOME już wkrótce. Co trzeba wiedzieć?).
Zgodnie z obietnicami integracja obu aplikacji pojawiła się jeszcze w tym roku. Jak z niej skorzystać?
Współpraca Pokemon GO z Pokemon HOME
Krótkie przypomnienie: Pokemon HOME to aplikacja na smartfony i Nintendo Switch, która jest nowym centrum zarządzania kolekcją Pokemonów. Oznacza to, że pozwala na przechowywanie złapanych stworków m.in. z gier na 3DSa, Pokemon Let’s GO czy Pokemon Sword/Shield. Pokemony złapane na różnych platformach są przenoszone do chmury, a z niej można wymieniać się nimi np. na Nintendo Switch bez brania konsoli do ręki.
Każdy, kto nie posiada konta Nintendo, może założyć je tutaj: klik.
Łączenie kont Pokemon HOME i Pokemon GO
Aby wysłać stworka z Pokemon GO do Pokemon HOME, trzeba najpierw połączyć swoje konta. Aby to zrobić, należy wykonać następujące kroki:
- Po wejściu do Pokemon GO wybierz ikonę PokeBalla z dołu ekranu.
- Kliknij zębatkę z napisem Settings w prawym górnym rogu.
- Wybierz Pokemon HOME.
- Zaloguj się za pomocą konta Nintendo powiązanego z twoim kontem Pokemon HOME.
- Po połączeniu kont informacje o profilu Pokemon HOME zostaną wyświetlone w sekcji Pokemon HOME w menu ustawień i zostaną zapisane, dopóki nie zdecydujesz się ich usunąć.
- W grze Pokemon GO w sekcji Pokemon HOME stuknij opcję „wyślij Pokemona”, aby rozpocząć proces wysyłania stworków do chmury.
Ważne: Integracja obu kont jest możliwa dla graczy z poziomem 40 (zmieni się to w przyszłości).
ZOBACZ – Kiedy 6 generacja Pokemonów trafi do Pokemon GO? Wszystko, co trzeba wiedzieć
Jak wysyłać swoje Pokemony?
Proces wysyłania stworków jest bardzo prosty.
Dotknij opcji „Wyślij Pokemona” w sekcji Pokemon HOME w menu ustawień Pokemon GO, aby uzyskać dostęp do Transportera GO. GO Transporter wykorzystuje specjalną energię do wysyłania stworków do chmury, a ilość wymaganej energii zależy od wysyłanego Pokemona. Wybierz Pokemona, którego chcesz wysłać, aby zobaczyć, ile energii będzie potrzebne.
Po wybraniu stworka, którego chcesz wysłać do Pokemon HOME, dotknij opcji „Transport”, aby zakończyć proces.
Wspomniana energia odnawia się z czasem, ale można naładować ją w pełni za PokeCoiny. Maksymalna ilość wynosi 10 000, a co godzinę przybywa 60.
Najtaniej kosztuje transfer zwykłych Pokemonów (później legendarnych i mitycznych), przy czym cena zależy od CP oraz tego, czy jest to wersja shiny.
ZOBACZ – Debiut Little Cup w Pokemon GO Battle League. Wszystko, co trzeba wiedzieć o lidze
Jakich Pokemonów nie można wysyłać do Pokemon HOME?
Wysłanie pewnych stworków nie jest możliwe, przez co nie można ich wybrać na ekranie GO Transportera. Do takich Pokemonów należą: ulubione (oznaczone gwiazdką), buddy, stworki, które aktualnie bronią gymu, Shadow Pokemony, stworki w kostiumach (eventowe), Mega ewolucje.
Lucky i oczyszczone Pokemony tracą swój status podczas przesyłania do Pokemon HOME.
Również inne typy form zmienią się podczas transferu, np. Castform w wersji Sunny, Rainy lub Snowy zmieni się w formę podstawową, a Sunshine Cherrim stanie się Overcast Cherrimem.
Lista Pokemonów, których nie można wysłać, zmieni się w przyszłości.
Darmowy Mystery Box – jak go zdobyć?
Każdy, kto jeszcze nie otrzymał Mystery Boxa, dostanie go automatycznie po wysłaniu stworka do Pokemon Home.
Mystery Box to specjalny przedmiot w Pokemon GO, który tymczasowo powoduje, że Meltan pojawia się na wolności.
Po aktywowaniu Mystery Boxa musisz poczekać siedem dni i wysłać kolejnego stworka do Pokemon HOME (lub do Pokemon: Let’s Go, Pikachu!, Pokemon: Let’s Go, Eevee!), zanim będziesz mógł go ponownie aktywować.