Co kierowcy F1 myśleli o sytuacji zaraz po wypadku Latifiego? To wiadomo z komunikacji radiowej
Sytuacja na torze Yas Marina Circuit była naprawdę gorąca, choć i po wyścigu nastroje długo nie opadały.
Wypadek Nicholasa Latifiego znacząco wpłynął na sytuację podczas Grand Prix Abu Zabi. Po nim na tor wjechał samochód bezpieczeństwa, natomiast Verstappen, będący na drugim miejscu i mający sporą stratę do prowadzącego Hamiltona, zdecydował się na zmianę opon.
Sędziowie podjęli decyzję o oddublowaniu kierowców, co sprawiło, że Holender zbliżył się do Brytyjczyka i wykorzystał przewagę lepszego ogumienia. Mercedes początkowo złożył dwa protesty wobec tego wyścigu, lecz ostatecznie powstrzymał się od apelacji.
Co na temat całej sytuacji myśleli kierowcy? Tego można dowiedzieć się z zapisów radiowych
Osoby posiadające F1TV mają dostęp do zapisów radiowych kierowców. Z ich wypowiedzi można wywnioskować, jak zapatrywali się na całą sytuację oraz co sądzili, że się wydarzy lub powinno się wydarzyć. Podsumowania oczywiście nie są idealne, ponieważ część zawodników nie mówiła wystarczająco wyraźnie, jednak da się sporo wywnioskować.
Gasly
Inżynier powiedział, że zdublowane samochody nie mogą się oddublować. Gasly pyta dlaczego, a następnie mówi mu, że+ o pozwolenie na przepuszczenie „teraz”. Gdy pojawiają się nowe instrukcje, inżynier jest totalnie zdezorientowany i mówi „Nie jestem pewien, co robią”.
Norris
Kierowca bardzo się zdenerwował, że nie może przejechać obok samochodu bezpieczeństwa, aby się oddublować.
Leclerc
Zespół spodziewał się restartu, a zawodnik jest wkurzony, że nie może się oddublować. Przed zmianą instrukcji mówi „oh c’mon”.
Vettel
Kierowca oraz jego inżynier byli przekonani, że nadszedł czas na restart i przepuszczenie oddublowanych samochodów.
Jeśli Michael chce, aby wyścig został wznowiony, powinien nas przepuścić [teraz].
Max nie jest zdublowany, on (Masi – dop. red.) powinien nas przepuścić, a następnie rozpocząć wyścig. Nie rozumiem, dlaczego nie chce nas przepuścić.
Ci faceci (Lewis i Max – dop. red.) nie są w moim wyścigu, ale muszę się z nimi ścigać, porozmawiaj z Michaelem. W przeciwnym razie będzie bałagan ze wszystkimi niebieskimi flagami.
- ZOBACZ – Kto w tym sezonie F1 narobił najwięcej szkód? Trudno nie złapać się za głowę widząc kwoty napraw
Alonso
Powinniśmy się oddublować i zrobić to, w przeciwnym razie będzie za późno. Rozpocznij procedurę już teraz, jest bezpieczna i jesteśmy gotowi do pracy.
Bottas
Z wypowiedzi tego zawodnika wynika, iż spodziewał się takiego obrotu spraw po wypadku Latifiego. Ewidentnie był zaniepokojony strategią, choć tak naprawdę nie wiadomo, co konkretnie chodziło mu po głowie.
Stroll
Zatem Verstappen przetnie kolejkę, prawda?
Kierowca był zirytowany faktem, że nie wszystkim samochodom pozwolono się oddublować.
Nie rozumiem dlaczego nie pozwalają mi wyprzedzić samochodu bezpieczeństwa…
Ricciardo
Tak naprawdę pozostawia sytuację bez komentarza do końca wyścigu, choć ostateczny obrót spraw go zaskakuje.
Verstappen
Najwyraźniej wkurzony, że kierowcom nie pozwolono się oddublować. O jego opinii w tej sprawie wiele mówi reakcja na fakt, że źle radzono sobie z okrążonymi samochodami – zawodnik zaczął się śmiać.
Sainz Jr.
Jest zaskoczony wypadkiem Latifiego i nie chciałby restartu wyścigu. Najpierw pyta:
Dlaczego nie możemy mieć normalnego wyścigu?
Później mówi:
Myślę, że byłoby niesprawiedliwe, gdyby zrestartowali ten wyścig, ponieważ dałoby to ogromną przewagę niektórym osobom.
Hamilton
Wydaje się, że zarówno kierowca, jak i jego zespół zdają sobie sprawę, że dla nich samochód bezpieczeństwa jest złą wiadomością, natomiast dla Verstappena dobrą. Ponadto inżynier założył, że istnieje zamiar oddublowania okrążonych samochodów. Lewis bardzo chciał, by samochód bezpieczeństwa przyśpieszył. Później było już tylko zamieszanie, związane z decyzjami sędziów.